Trikse sparkesykkel styrer Kjøpsguide
Velkommen til vår omfattende kjøpsguide til trikse sparkesykkel styrer. Målet vårt er å hjelpe deg med å navigere i det store utvalget av tilgjengelige alternativer, slik at det blir enklere for deg å velge riktig sparkesykkel styre.
Vi vil svare på spørsmålene du kanskje har før du kjøper et nytt sparkesykkel styre. Du vil lære om sentrale aspekter som styrehøyde, kompatibilitet og styremateriale. Gjør deg klar til å oppgradere sparkesykkelen din med det beste styret du kan finne!
Oversikt
Oversikt
Hvordan finne riktig høyde på sparkesykkel styret?
Høyden på det trikse sparkesykkel styret spiller en viktig rolle når du skal velge riktig styre. Høyden på sparkesykkel styret vil påvirke kjørestilen og komforten din i stor grad, så det er lurt å være ekstra oppmerksom når du velger styrehøyde.
Først og fremst er styrehøyde et spørsmål om personlige preferanser. For nybegynnere som ikke har etablert sine egne personlige preferanser ennå, kan visse retningslinjer gjøre det enklere å velge riktig styrehøyde.
Så hvor høyt bør sparkesykkelstyret være? Trikse sparkesykkel styrer bør ideelt sett nå et sted mellom hoftene og navlen når du står på bakken med sparkesykkel decket mellom føttene. Denne høyden sikrer komfort og optimal innflytelse for å utføre triks. Med styret i denne høyden kan du kjøre med rett rygg, samtidig som du har god innflytelse. Hvis du er nybegynner og står mellom to styrehøyder som begge er innenfor det anbefalte området, anbefaler vi at du velger den høyeste, da den generelt gir bedre kontroll.
Hvis du vurderer å gå opp eller ned i størrelse når du kjøper nytt sparkesykkel styre - eller hvis du er usikker på om du skal velge en høyere eller kortere versjon av et bestemt styre - kan denne tabellen være til hjelp.
Aspect | Høyere søyler | Kortere søyler |
---|---|---|
Komfort | Mindre belastning på ryggen på grunn av den mer oppreiste stillingen | Krever at syklisten bøyer seg fremover, noe som kan føre til økt belastning på ryggen |
Triks | Mer kontroll over grinds og manualer | Mer kontroll når sparkesykkelen kastes rundt i luften |
Stabilitet | Mer stabil | Mer smidig og responsiv |
Stil | Gate (generelt sett) | Park (generelt sett) |
Slik måler du høyden på sparkesykkelstyret
Når du kjøper et sparkesykkel styre, finner du høyden oppført i produktspesifikasjonene. Denne målingen alene gir imidlertid ikke et nøyaktig svar på hvor høy sparkesykkelen din vil være når styret er montert.
For å finne den nøyaktige totalhøyden på sparkesykkelen din med det nye styret på plass, må du måle fra bunnen av forhjulet til punktet der bunnen av sparkesykkelstyret vil hvile når det er montert. Posisjonen til dette punktet avhenger av sparkesykkelens compression-system.
Slik måler du sparkesykkelens totale høyde:
- SCS: Mål fra bunnen av forhjulet til midtpunktet på clampen. Legg dette målet til høyden på styret for å få den totale høyden på sparkesykkel styret.
- HIC/IHC/ICS: Mål fra bunnen av forhjulet til bunnen av clampen. Legg dette målet til styrehøyden, så vet du den totale høyden på sparkesykkelen etter at du har lagt til det nye styret.
Hvis du trenger mer informasjon, hjelper vi deg gjerne. Her er et par nyttige lenker:
Hvordan velge riktig bredde på sparkesykkel styret?
Når du skal velge bredden på sparkesykkel styret, bør du tilpasse bredden på styret til din egen personlige skulderbredde. Mål bredden på skuldrene dine ved å gå fra skulder til skulder, og legg deretter til en tomme eller to. Dette vil hjelpe deg med å finne en bredde på styret som ikke gjør deg ukomfortabel. For smale stenger kan se merkelige ut og kan føre til ubehag i håndledd og skuldre. Omvendt kan for brede stenger hindre deg i å utføre visse triks, og det kan også være ubehagelig for skuldre og håndledd å ha hendene for langt fra hverandre.
Hvis du vurderer om du skal velge et smalere eller bredere sparkesykkel styre, bør du ta hensyn til følgende faktorer:
- Bredere styre: Mer stabil og lettere å gripe
- Smalere styre: Mer smidig og lettere å spinne
Diameter på sparkesykkel styret: Overdimensjonerte vs. standard sparkesykkel styrer
Sparkesykkel styrets diameter er definert som enten standard eller overdimensjonert:
- Standard: 32 mm ytre diameter / 28 mm indre diameter
- Mix: 35 mm ytre diameter / 28 mm indre diameter (de fleste aluminiumsstenger)
- Overdimensjonert: 35 mm utvendig diameter / 32 mm innvendig diameter
Hovedforskjellen mellom standard og overdimensjonerte sparkesykkel styrer ligger i deres vekt og styrkeegenskaper. Generelt er oversized styrer litt sterkere og tyngre, mens standardstyrer er lettere og svakere.
Aluminiumsstyr er litt av en joker i denne sammenhengen, fordi de krever ekstra materiale for å være sterke nok til tung shredding. De fleste aluminiumsstenger på markedet har en ytre diameter på 35 mm og en standard indre diameter på 28 mm.
Kompatibilitet av sparkesykkel styrer
Når du velger et nytt sparkesykkel styre, er det viktig å sikre at det er kompatibelt med resten av oppsettet ditt. Du kan finne ut om et sparkesykkel styre er kompatibelt ved å gå gjennom spesifikasjonene for å se hvilket compression system det støtter.
- Hvis du bruker et SCS-oppsett, må du forsikre deg om at styret ikke har en spalte - du kan bruke en SCS-adapter for å eliminere spalten
- Hvis du har en SCS clamp i standardstørrelse, må stangen ha en standard ytre diameter
- Hvis du har en SCS clamp i overstørrelse og ønsker å bruke en SCS-stang i standardstørrelse, må du sørge for at du har en riktig SCS clamp shim
Compression System |
Standard stenger 32 mm ytre diameter 28 mm innvendig diameter |
Overdimensjonerte stenger 35 mm utvendig diameter 32 mm innvendig diameter |
Aluminiumsstenger 35 mm utvendig diameter 28 mm innvendig diameter |
---|---|---|---|
SCS Sparkesykkel styre |
Kompatibel hvis:
|
Kompatibel hvis:
|
Kompatibel hvis:
|
HIC sparkesykkel styrer |
IKKE KOMPATIBEL |
Kompatibel hvis:
|
IKKE KOMPATIBEL |
IHC Sparkesykkel styre |
Kompatibel hvis:
|
IKKE KOMPATIBEL |
Kompatibel hvis:
|
Hvis du kjører et SCS-oppsett og forelsker deg i et styre som har en spalte i bunnen, kan du kjøpe en SCS Sleeve (også kalt SCS Bar Adapter) i vår kategori for sparkesykkel Compression, men mange HIC- eller IHC-styre inkluderer en SCS-adapter. Se etter dem her:
Vi har flere guider som er relevante for temaet trikse sparkesykkel compression og kompatibiliteten til de ulike delene som er . Finn svar på spørsmålene dine i disse guidene:
- Guide til trikse sparkesykkel-kompresjon
- Guide for forgaffel til trikse sparkesykkel
- Guide til trikker sparkesykkel clamps
Sparkesykkel styrer i titan
Titanstyr er like lette som aluminiumsstyr og like sterke som stålstyr. Derfor har de blitt et populært valg blant erfarne sparkesyklister. Den viktigste grunnen til å kjøpe et sparkesykkel styre i titan er det fantastiske forholdet mellom styrke og vekt. Du trenger ikke å bekymre deg for at styret skal gå i stykker under ville økter, og siden det er så lett, vil det ikke hindre ytelsen din.
Titan er dyrere sammenlignet med kromoly eller aluminium, og den eksepsjonelle styrken og egenskapene betyr at det krever mer ressurser å produsere titanstenger. Derfor har titanstangene en tendens til å komme med en høyere prislapp.
Ryttere som ikke har prøvd titanstang før, blir ofte overrasket over deres evne til å bøye seg. Selv om det kan ta litt tid å venne seg til det, kan denne fleksibiliteten vise seg å være en fordel for kjørestilen din. Etter hvert som du blir vant til at titanstagene bøyer seg, vil du kanskje begynne å se på det som en fordel, ettersom det absorberer noe av støtet som går gjennom styret ved tunge landinger.
En annen bemerkelsesverdig forskjell mellom titanstang og stål- eller aluminiumsstenger er at når titanstangen til slutt går i stykker (etter mange års tung bruk), blir den ikke gradvis svakere og bøyer seg. I stedet har de en tendens til å knekke. Hvis du merker tegn på slitasje på titanstengene dine (noe som vanligvis først skjer etter mange års tung bruk), er det lurt å bytte dem ut umiddelbart.
Fordeler:
- Holdbare
- Lett vekt
- Fleksibilitet
Ulemper: Dyrt
- Dyrt
- Fleksibilitet (noen ryttere misliker det)
- Kan knekke når de til slutt går i stykker.
Du kan filtrere vårt utvalg av stenger etter materiale for å se alle våre titanstenger:
Sparkesykkel styrer i aluminium
Trikse sparkesykkel styrer i aluminium er verdsatt for sin lave vekt, noe som gjør dem ideelle for førere som prioriterer smidighet og manøvrerbarhet. Den lave vekten til aluminiumsstyr kan være spesielt fordelaktig når du skal utføre komplekse triks og manøvrer i luften. I tillegg er aluminiumsstenger ofte rimeligere, noe som gjør dem til et budsjettvennlig alternativ for de som er ute etter trick-vennlige stenger.
Den begrensede styrken til aluminiumsstenger er imidlertid en betydelig ulempe. De er mer utsatt for å bøyes eller brekke sammenlignet med stål- eller titanstenger. For å bøte på denne svakheten har aluminiumsstenger ofte stabiliserende funksjoner som kiler eller kiler på punktet der delene av stengene er sveiset sammen, noe som gir ekstra styrke til strukturen.
Fordeler:
- Lav vekt
- Rimelig i pris
Ulemper:
- Mindre holdbare
- Stiv / ingen fleksibilitet
Hvis du ønsker å se vårt utvalg av aluminiumsstenger, kan du filtrere kategorien etter materiale:
Sparkesykkel styrer i kromoly
Trikse sparkesykkel styrer i stål, også kjent som chromoly styrer, er høyt verdsatt for sin bemerkelsesverdige holdbarhet og rimelige pris. De har imidlertid mer vekt sammenlignet med stenger laget av andre materialer.
I motsetning til aluminiumsstenger, som ofte har kiler eller Y-former for ekstra styrke, kan chromoly-stenger produseres i ekte T-former på grunn av materialets iboende styrke.
Stålstyr brukes ofte i gateoppsett, til og med av profesjonelle førere av trikse sparkesykkel. Ikke alle førere prioriterer ultralette oppsett, så enten du er nybegynner eller en erfaren proff, er kromoly sparkesykkel styrer et pålitelig valg å vurdere!
For å ta bort noe av den ekstra vekten, bruker noen sparkesykkel styrer i kromoly butted rør. Dette betyr at visse områder av styret har tynnere rør for å redusere den totale vekten, samtidig som styrken opprettholdes. Kromolylengder egner seg godt for nybegynnere, og du kan finne et kromolylengder som passer til alle kompresjonssystemer.
Fordeler:
- Holdbart
- Sterke
- Rimelig i pris
- T-form
Ulemper:
- Tungt
Gå til vårt utvalg av sparkesykkel styrer og filtrer etter materiale for å se alle våre trikse sparkesykkel styrer i kromoly:
Y- eller T-styre for trikse sparkesykkel?
T-bars og Y-bars har fått navnene sine fra deres forskjellige former. Å velge mellom dem kommer til syvende og sist ned til personlige preferanser, da ingen av dem i seg selv er bedre enn den andre.
T-styrer anses vanligvis som litt svakere fordi de mangler kiler eller avstivninger for å forsterke forbindelsen mellom styret og underrøret. Derfor er T-formede styrer ofte laget av stål eller titan.
Y-styrene har derimot forsterkninger som gjør dem litt sterkere. Derfor er aluminiumsstyr ofte utformet i en Y-form.
Beslutningen om å velge T- eller Y-styre er ofte påvirket av en kombinasjon av faktorer, inkludert estetikk, personlige preferanser basert på hvordan de føles under bruk, og tilpasning til en bestemt stil eller identitet som sparkesykkelfører. Til syvende og sist har begge typer sine egne fordeler og passer til ulike førerpreferanser.
Backsweep og Upsweep
Backsweep refererer til vinkelen på styret mot føreren, mens upsweep refererer til vinkelen oppover på styret. Disse funksjonene påvirker ergonomien på sparkesykkelen betydelig, og gir en mer avslappet og naturlig stilling for håndleddene.
Backsweep og upsweep er typiske trekk ved Y-formede styrer, mens T-formede trikse sparkesykkel styrer prioriterer enkelhet og et rettlinjet design.
Gå og sjekk ut alle våre kule Y- og T-formede styrer: