Ønsker du å legge inn en klage på et produkt?
Fant du en fabrikkfeil eller en mangel på et produkt du kjøpte? Vennligst ikke send varen tilbake til oss umiddelbart. Les vår guide nedenfor og kontakt oss istedenfor, de fleste saker kan nemlig ordnes opp i før produkter må sendes frem og tilbake.
I følge den Danske salgsloven har du 24 måneders klagerett på alle produkter. Denne retten betyr at du som kunde kan klage på feil eller mangler på produktet som har vært tilstede ved levering. Det er derimot en forutsetning at disse feilene og manglene ikke er grunnet feilaktig bruk av produktet, eller andre årsaker som kan ha ført til feilen eller mangelen. Dette betyr at du mister klageretten dersom produktet har tegn til feil bruk, misbruk, mangel på vedlikehold som beskrevet i brukermanualen eller at det har blitt gjort endringer på konstruksjonen.
Dersom en klage blir godkjent får du produktet reparert eller erstattet, en refusjon eller prisreduksjon avhengig av den spesifikke situasjonen og vurderingen.
Husk å sende inn klagen innen rimelig tid etter at du har funnet feilen. Krav innen to måneder anses alltid som betimelige.
Send oss bilder for å få klagen din behandlet raskt
For å kunne behandle en sak trenger SkatePro et utvalg bilder og/eller video sendt til vår epost. Etter at all informasjonen og bilder er samlet inn vil vi starte saksbehandlingen, som normalt ikke tar mer enn noen virkedager.
Vi trenger bilder av:
- Hele produktet fra flere vinkler
- Detaljerte bilder av skaden/feilen
- Spesifikt for sykler: Serienummeret/rammenummeret som kan bli funnet på rammen.
Merk: Dersom det er vanskelig å vise feilen på stillbilder kan du selvfølgelig sende oss video også. Bildene burde være skarpe og bli tatt i godt lys. Vi anbefaler at den totale størrelsen på vedlegg ikke overskrider 20 MB, ettersom det kan skje at filene ikke dukker opp i vår innboks. Dersom du har filer som overskrider denne grensen anbefaler vi at du deler dem opp i 2-3 forskjellige e-poster.
Vennligst også legg ved følgende informasjon:
- Spesifikt for sykler: Serie-/rammenummer
- Hvordan oppstod skaden/feilen?
- Hva slags triks ble utført sist?
- Hva er brukerens vekt?
- Hva er brukerens erfaringsnivå?
- Hva er ordrenummeret på bestillingen?
Etter at all informasjonen og bilder er samlet inn vil vi starte saksbehandlingen, som normalt ikke vil ta mer enn noen virkedager.
Dersom du ønsker å levere en klage, eller om du har ytterligere spørsmål, må du gjerne kontakte oss.