Handelsbetingelser
Disse vilkårene gjelder for alle bestillinger som gjøres gjennom skatepro.no
SkatePro følger reglerne fra Trygg e-Handel
SkatePro har vært sertifisert av Trygg e-Handel siden 2019. Dette sikrer at vi følger retningslinjene for Trygg e-Handel og den norske lovgivningen for e-handel.
Levering
Vi tilbyr levering med: Bring
Leveringstiden avhenger av valgt leveringsmåte og produktets tilgjengelighet. Den estimerte leveringstiden vises når du velger et leveringsalternativ.
Hvis varene ble skadet under leveringen, kontakt oss så snart som mulig: email@skatepro.no. Vennligst legg ved noen bilder der du tydelig kan se skaden.
Betalinger
Du kan betale med:
- Google Pay
- Klarna
- Kredittkort / bankkort
- Vipps
Beløpet trekkes fra kortet ditt når bestillingen sendes. Hvis du bruker debetkort, vil beløpet bli reservert på kontoen din i henhold til vilkårene som gjelder for kortet ditt, inntil vi enten aksepterer eller avviser betalingen.
Hvis du velger en betalingsmåte som tilbyr utsatt betaling eller betaling i avdrag, trekkes pengene i henhold til gjeldende vilkår for den valgte betalingsmåten.
Informasjon om betalingsmetoder
Angrerett
I henhold til europeisk forbrukerlovgivning har kunder rett til å angre en kjøpsavtale av en hvilken som helst grunn innen 14 dager etter at de har mottatt varene. Du har deretter ytterligere 14 dager til å returnere varene.
SkatePro tilbyr deg muligheten til å returnere varer i opptil 365 dager etter mottak.
Betingelse for returnerte varer
Som kunde har du rett til å undersøke produktet som du ville gjort i en fysisk butikk uten at det påvirker din rett til å heve kjøpet. Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varens verdi som følge av din undersøkelse, og du har ikke lov til å bruke varen utendørs.
Du må returnere varen i originalemballasjen. Emballasjen kan åpnes, men ikke ødelegges. Hvis emballasjen mangler eller er skadet, kan dette utgjøre en verdiforringelse som du vil bli holdt ansvarlig for.
Varen må være forsvarlig innpakket når du returnerer den. Du er ansvarlig for pakkens/varens tilstand frem til vi mottar den. Vi anbefaler deg å ta vare på postkvitteringen og sporingsnummeret.
Unntak fra angreretten
Det er ingen angrerett ved kjøp:
- Custom-produkter som ski med påmonterte bindinger, eller spesialbygde sparkesykler, skateboards og BMX-sykler.
- Tjenester som montering av sparkesykkel eller sliping av skøyter
Slik benytter du deg av angreretten
Varer kan returneres på følgende måter:
- Bruk vårt retursystem på nett (anbefales)
- Bruk standard returskjema nederst på denne siden
- Besøk butikken vår
Vi anbefaler å bruke vårt retursystem på nett, da dette er den enkleste metoden. Her får du muligheten til å bruke vår returfrakttjeneste.
Uavhengig av returmetode er det ditt ansvar å sørge for at varen returneres til oss i samme stand som du mottok den.
Returadresse: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Pakken må sendes direkte til denne adressen. Pakker som leveres til pakkeshops vil ikke bli hentet.
Returkostnader
Hvis du angrer på et kjøp, er du ansvarlig for returfraktkostnadene.
Tilbakebetaling
Vi refunderer kjøpet ditt via samme betalingsmåte som du brukte da du bestilte, med mindre vi har inngått en spesifikk avtale om noe annet.
Hvis du har betalt med et gavekort, vil beløpet bli kreditert til din SkatePro-konto for fremtidige kjøp. Hvis du har betalt deler av en ordre med et gavekort, vil den delen som er betalt med gavekortet bli refundert til din SkatePro-konto. Det resterende beløpet vil bli returnert til betalingsmetoden du brukte da du betalte for bestillingen din.
Vi vil utstede refusjonen innen 14 dager etter at vi har mottatt enten de returnerte varene eller bevis på at varene har blitt sendt. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt de returnerte varene, eller til du har fremlagt bevis på at varene er returnert. Dette avhenger av hva som skjer først.
Hvis du angrer på kjøpet, må du gi oss beskjed innen 14 dager og returnere varene innen ytterligere 14 dager for å få full refusjon, inkludert frakt. Følgende unntak gjelder imidlertid:
- Vi refunderer bare leveringskostnader som tilsvarer den billigste leveringsmetoden. Eventuelle ekstra leveringskostnader ved valg av en annen leveringsmetode vil ikke bli refundert.
- Vi refunderer ikke levering i tilfeller der du har bestilt flere produkter og bare angrer på en del av kjøpet.
Reklamasjoner
Hvis du ønsker å reklamere på et produkt, anbefaler vi at du kontakter SkatePro før du returnerer produktet - i mange tilfeller vil vi kunne finne en løsning der du ikke trenger å sende produktet tilbake til oss.
Hvis du oppdager skader på produktet som ser ut til å ha oppstått under forsendelsen, vennligst kontakt oss så snart som mulig, da fraktselskaper vanligvis bare tilbyr 5 dagers garanti. Husk å legge ved bilder som tydelig viser skaden på både pakken og varen.
Hva er et gyldig krav?
Du har rett til å kreve tilbakebetaling i tilfeller der du har mottatt et produkt som var ødelagt eller defekt. Du kan kreve refusjon hvis produktet har en material- eller produksjonsfeil, eller hvis du har blitt feilinformert om produktet.
Eksempler på krav som vil bli avvist inkluderer, men er ikke begrenset til:
- Skader som skyldes normal slitasje og elde
- Skader som skyldes feil eller upassende bruk av produktet
- Skade som følge av endringer som ikke er tiltenkt av produsenten
- Skader som følge av at produktet ikke er vedlikeholdt i samsvar med produsentens brukermanual
SkatePro tilbyr ikke noen uavhengig garanti. Klager som faller innenfor rammen av en garanti gitt av produsenten, kan kun rettes til produsenten som har gitt garantien.
Tidsfrister
Du har rett til å klage på mangler ved et produkt i opptil 24 måneder etter at du har mottatt det. Hvis du oppdager en mangel, må du kontakte oss innen rimelig tid. Hvis du kontakter oss innen to måneder etter at du har oppdaget mangelen, er reklamasjonen din rettidig så lenge den er innenfor 24-månedersperioden.
Hvordan fremsette et krav
Vi må undersøke produktet for å kunne vurdere om reklamasjonen er berettiget.
Vi anbefaler at du starter med å kontakte oss på email@skatepro.no. Send med bilder og en detaljert beskrivelse av problemet, der du også forklarer hvordan problemet oppstod.
Hvis reklamasjonen godkjennes, kan vi velge å enten reparere eller erstatte varen. I noen tilfeller vil vi tilby å redusere prisen eller refundere hele prisen på produktet.
Vær oppmerksom på at
- Vi dekker bare fraktkostnadene hvis kravet godkjennes.
- Hvis du ordner returen selv, ber vi deg om å ta vare på sporingsnummeret og kvitteringen. Vi dekker kun et beløp som tilsvarer den billigste fraktmetoden.
Hvis vi trenger å undersøke varen, vennligst send den til: SkatePro ApS, Omega 6, DK-8382 Hinnerup
Gavekort
Gavekort er gyldige i 3 år fra utstedelse. Eventuell ubrukt saldo vil bli lagt til din SkatePro kreditt for fremtidig bruk. En ubrukt saldo kan kreves opp til 1 år etter utløp.
Klager
Hvis du ønsker å klage på kjøpet ditt, vennligst kontakt oss på email@skatepro.no eller 852 95 444
Hvis du ikke finner en løsning med oss, kan du sende en klage til EU-kommisjonens Online Dispute Resolution (onlineklageportal) hvis du bor i et annet EU-land enn Danmark.
Ta kontakt med oss
Hvis du har spørsmål angående våre vilkår og betingelser, eller hvis du har andre spørsmål angående SkatePro, er du velkommen til å kontakte oss:
SkatePro ApS
Omega 6
DK-8382 Hinnerup
Danmark
email@skatepro.no
852 95 444
NO 998324300 MVA
Vedlegg: Standard angrerettskjema
Dette skjemaet trenger bare å fylles ut og returneres hvis du benytter deg av angreretten. Det kan sendes via e-post eller inkluderes i pakken når du returnerer varene.
"Til SkatePro ApS
Jeg ønsker å utøve min angrerett i forhold til min kjøpsavtale av følgende produkter bestilt (sett inn dato) / mottatt (sett inn dato): (sett inn produktnavn). Med vennlig hilsen (Sett inn kundens navn, adresse, ordrenummer, signatur, dato)"